Monday, July 19, 2010

unidentified flying object ??

hmmmhari ini ak terbaca kesah yg amat menarik ttg sesuatu objek yg tak dikenali n mereka selalu beranggapan yg objek terbabit adalah tut tut tut..hehhhe nk wat gempak sket story ak nie ha ek ok kte sambung kepada cte kte td k..

kalu korang nk tau apa itu UFO baca la info yg ak dpt nie k..tuk kegunaan sume org..hahahaa poyo je kan ak nie..info nie ak search je kat google n terjumla la satu artikel nie tp made in indonesia la..hheheehe harap korg sume bole paham yer..

Benda Terbang Aneh (disingkat BETA; identik dengan makna dari istilah bahasa Inggris: unidentified flying object disingkat UFO) adalah istilah yang digunakan untuk seluruh fenomena penampakan benda terbang yang tidak bisa diidentikasikan oleh pengamat dan tetap tidak teridentifikasi walaupun telah diselidiki. Istilah BETA diperkenalkan oleh Ketua Lembaga Penerbangan dan Antariksa Nasional (Lapan) era 1960-an RJ Salatun untuk fenomena ini. Istilah lain yang digunakan adalah “piring terbang” (bahasa Inggris: flying saucer) dan pertama kali digunakan wartawan untuk menggambarkan benda terbang misterius yang dilihat oleh Kenneth Arnold, yaitu sembilan obyek terbang aneh dalam suatu formasi di atas gunung Rainier, pegunungan Cascade, Washington.Peristiwa itu terjadi pada tanggal 24 Juni 1947. Sejak saat itu, istilah “Piring Terbang” mempengaruhi imajinasi banyak orang.



KOTA KINABALU: “Ketika berada dalam dewan, tiba-tiba seorang wanita menjerit melihat suatu objek mirip piring terbang di langit berhampiran pusat peranginan itu.

“Lalu kami keluar untuk mengesahkan dakwaannya dan apa yang saya lihat ia memang satu objek berbentuk bulat dan berwarna biru sedang terapung, tetapi selepas beberapa saat kemudian ia bertukar menjadi warna hijau,” kata seorang tetamu Tuaran Beach Resort, Jemas Dungil, 27.

Suasana di pusat peranginan ketika itu gempar apabila satu objek asing seakan-akan piring terbang (UFO) muncul di ruang udara berhampiran pantai peranginan Tuaran di sini, petang kelmarin.

credit : metro

so skang nie ak xtau sama de objek tue btol btol wujud atau pun tidak nie..bg org yg da melihat objek tersebut mesti dia da yakin kan yg benda tue wujud tp bg org yg xpernah melihat objek tersebut cam ne ek?? aduhhh aduhh aduhhh lu pikir la sendiri hahahaha ak trade mark nabil la plk...jgn marah yer nabil...



1 comment: