Friday, August 27, 2010

Al-Fatihah

al fatihah untuk arwah opah


sama sama la kte membaca surah ini untuk opah ak yg tercinta dan yg tersayang..dia telah meninggalkan ak pergi untuk selama lama nyer semalam....hari jumaat pada pukul 12.45 tgh hari dan dia telah menghembuskan nafas terakhir di hadapan mak, mak usu (anak opah) ak adik adik ak (cucu) serta ayah ngn pak usu (menantu) dan tidak lupa jiran tetangga..

ak terkejut mak ak bgn kan ak dlm kol 10 mengatakan opah da tenat n segera bgn dan terus memeluk dia dan bercakap ngn dia tp xde respon kerana ketika itu oaph da xbole berckp lg opah hanya mampu menarik nafas..

ak segera mengemas rumah dan mandi selepas itu ak terus membaca kan surah yasin di telinga opah..dan tatkala ketika di hendak pergi ak sempat melihat dia menghembuskan nafas terakhir dan opah pergi dengan tenang..ketika itu air mata yg ak tahan akhirnyer tumpah di pipi dan mengalir dengan teramat deras ak xdpt menahan lagi..

opah da tglkan angah opah...opah xsempat nk raya sekali ngn angah opah...opah nape xlawan sakit tue opah..opahhhhh angah terlalu syg kan opah..opah selalu marah angah sebab bising kat opah...angah bising sebab angah sayang kan opah....angah mintak opah makan minum untuk de tenaga...tp akhir nyer begini yg terjadi..

pada malam kejadian ak ngn mak ak sempat melawat opah dan pada malam itu opah dlm keadaan yg baik tp tbe tbe pg tue itu yg terjadi...ak redha dengan kehendak nyer...opah semoga roh opah dicucuri rahmat nyer...opah jgn lupa kan angah tau...angah sayang opah....

AL-FATIHAH




1 comment:

  1. sabar ye beb.nialillah wa innalillah hirojiun..kepadaNYA juga la kite kembali.

    ReplyDelete