Tuesday, April 6, 2010

manusia yg terlampau lurus bendul

Pada suatu hari ada seorg leleki kaya ingin mengadakan kenduri utk anaknyer, utuk itu dia telah ke bandar utk menbeli ayam di kedai Pak Romeo.


Lelaki kaya: Saya ingin memesan
100 ekor ayam utk esok. ini alamat saya
(org kaya mmberikan kadnyer)

Pak Romeo: baik, tuan. saya akan suruh
anak buah saya meghantarnyer ke rumah tuan


selepas itu, Pak Romeo memanggil anak buahnyer yg bernama Ehwan dan memberikan


Pak Romeo: Wan, tolong hantar 100 ekor ayam
ke alamat ini ya (sambil mmberikan kad lelaki kaya td)

Ehwan: hantar ayam??? beres tuan!!

esoknyer dgn menuggang motor Ehwan pun pergi hantar 100 ekor ayam tersebut. 50 ekor diletakkan di sebelah kanan dan 50 ekor diletakkan diselah kiri motosikalnyer. akan ttp..malangnyer di pertenggahan jln, Ehwan terjatuh dr motornyer dan ayam ayam yg dibawa nyer langsung terlepas dan lari bertempiaran.

org ramai dtg utk mengetahui keadaan Ehwan ttp Ehwan tdk apa apa malah ketawa terbahak bahak...seorg antara mereka merasa khuatir krn melihat Ehwan ketawa




org yg bertanya: bang, abang tak apa apa kan..??????
kepalanya tak sakit kan..??

Ehwan: HA HA HA HA HA!!!

org yg bertanya: bang, kenapa bang??

Ehwan: HA HA HA HA dasar ayam ayam bodoh,
mereka nk lari kemana?? alamatnyer kan ada pada aku..
HUA HUA HUA HUA....


p/s: jgn jadi manusia yg terlampau lurus akal fikiran ok...

2 comments: